Lead Generatie Case:IMU.nl

Leads verzamelen voor DE online marketing hub van Nederland. 

Bekijk onze strategie

Over de IMU case

Het motto van de IMU is: "In vrijheid verbonden." 
En we zijn nu al meer dan vier jaar met de IMU verbonden als partnerbedrijf. Jaren voordat Switch het levenslicht zag werkte Chris, een van de oprichters, bij de IMU.

Zijn specialisme was Social Advertising; hij las alle blogs, volgde alle trainingen, volgde wereldwijd alle Guru's en leerde met vallen en opstaan alle geheimen van Social Adverteren. Al die kennis paste hij in eerste instantie toe op de IMU: 

De IMU maakte de afgelopen jaren een flinke groei door in Facebookfans (van 20.000 naar 38.500), opt-ins op de mailinglijst (+17.000 in 2016) en in omzet (van 489.500 naar 1.000.000+) te verdubbelen. Deze groei kwam, naast de SEO-strategie, voornamelijk door een uiterst effectieve Facebook en Instagram strategie.

Na dit succes hebben Tonny en Chris besloten om ook andere ondernemers te gaan helpen aan een super effectieve Facebook strategie. Hiervoor hebben we samen Switch opgericht.

We mogen nu al jaren de mooiste klanten helpen aan een effectieve advertising strategie. 

Hoe we de IMU in Nederland op de kaart zetten

Directe return door toepassen van SLO's

In Online Marketing land kun je bijna niet om de IMU heen. Hun content, events, software-tools en kapiteins Tonny en Martijn zijn niet te missen. Middels de social advertising strategie domineren we al jaren de online marketing markt. We halen duizenden leads per maand binnen middels de weggevers die we promoten. 


De advertentiekosten hiervoor worden rechtstreeks terug verdiend met zogenoemde SLO verkopen (Self Liquidating Offers). Dit is een aanbod dat je op de bedank-pagina plaatst en waar mensen eenmalig gebruik van kunnen maken. 


Door slim gebruik te maken van schaarste elementen op de pagina kunnen we kosteloos adverteren. 
Later in de funnel komen de andere producten van de IMU dan nog aan bod waardoor de daadwerkelijke winst behaald wordt. 

Big data inzetten om je doelgroep te vinden

Facebook weet ongelooflijk veel van ons, meer dan we vaak zelf weten. Ze kunnen ons gedrag met akelige precisie voorspellen. Dat is eng, maar als marketeer kun je hier goed gebruik van maken en er je winst mee behalen. We gebruiken de data die de IMU over haar gebruikers en bezoekers heeft als voedingsbron voor Facebook. De kruisbestuiving van deze twee datastromen maakt dat we vlijmscherp kunnen targeten. 

Groeien door los te laten.

Om je business te verdubbelen hoef je niet harder te werken, maar wel slimmer. Zo moet je je als ondernemer focussen op de zaken waar je zelf goed in bent en de zaken waar je minder goed in bent uitbesteden. Als je namelijk alles doet, ben je overal gemiddeld in. Voor veel ondernemers is dit echter lastig. Je herkent je vast wel in de uitspraak: "Als het goed moet gebeuren moet je het zelf doen..."

Voor Tonny en de IMU heeft het loslaten en het uitbesteden ongelooflijk veel opgeleverd: in euro's maar ook in de vermindering van kopzorgen. Door specialisten aan de knoppen te laten zitten zijn de kosten per lead 75% lager geworden en worden campagnes continu geoptimaliseerd. 

Resultaten Switch X IMU.nl

De samenwerking tussen Switch & IMU.nl is om meerdere redenen succesvol:


  • Oprichters hebben meer tijd om te focussen op strategie
  • De business is stabieler geworden door het budgetneutraal adverteren
  • Continue stroom van leads voor alle software producten
  • Betere campagneresultaten door continue monitoring en optimalisatie
  • Verdubbeling van de mailing lijst en following op Facebook & Instagram
  • Een echt partnership waarin we meedenken over strategie en uitvoering.

Als je zelf alles doet, ben je blijkbaar overal gemiddeld in... Daarom heb ik mijn Facebook Marketing uitbesteed aan Switch. Switch doet het vele malen beter én goedkoper dan ik zelf. Hierdoor groeien we keihard en zitten o.a. onze webinars steevast vol met enthousiaste leads. Heerlijk dat ik hier geen omkijken meer naar heb!


Tonny Loorbach - Oprichter IMU.nl 

Vraag jouw gratis strategie sessie aan:

Wil jij ook jouw branche domineren en budget neutraal adverteren? Zet vandaag nog je eerste stap en vraag een strategie sessie aan.