Je laat klanten liggen
Vrijwel niemand is direct bereid om een aankoop te doen als ze jouw website bezoeken. Sorry to break it to you. Het is ontzettend verleidelijk om als ondernemer al je tijd en energie te steken in het aantrekken van websitebezoekers. Je wilt immers dat zoveel mogelijk mensen jou en je product of dienst leren kennen.
Dus je gaat bloggen, Instagrammen, Podcasten en netwerken. Misschien ga je adverteren. Webinars geven. Leads verzamelen met een gratis e-book. Super! Maar: websitebezoekers zijn nog geen klanten. Zelfs leads zijn nog geen klanten. Now the fun starts.
Om van die bezoekers klanten te maken, moet je de buying journey van je bezoeker optimaliseren. De flow die hen door het aankoopproces leidt. Een e-mail funnel zorgt voor de juiste boodschap, op de juiste plek, op het juiste moment, bij de juiste persoon.
Zodat elke potentiële klant vroeg of laat op een punt komt waarop hij jouw aanbod niet langer kan weerstaan.
Ben je klaar om je bedrijf naar een hoger niveau te brengen?