arrow_drop_up arrow_drop_down

Gezondheidsbranche Case: Puur Figuur

Duizenden mensen die gezond afvallen op een nieuwe, betere manier.

Bekijk onze strategie

Over de Puur Figuur case

Overgewicht vormt de basis van veel gevaarlijke welvaartsziekten, klachten en ongemakken. Puur Figuur wil hier een verschil in maken. Hun missie is dan ook om overgewicht in Nederland met 50% terug te dringen.


Een nobele missie waar wij als Switch graag ons steentje aan bijdragen.


Inmiddels trekt Puur Figuur maandelijks 400.000 bezoekers die op zoek zijn naar een gezondere levensstijl en uiteraard ook naar een shortcut naar een gezonder gewicht.
Bnar kwam enkele jaren geleden bij ons met de uitdaging dat van die 400.000 bezoekers maar een klein aantal klant werd.


Samen zijn we in de afgelopen jaren aan de slag gegaan om die conversie te verhogen en meer uit die prachtige bezoekersaantallen te halen. 

Hoe we Puur Figuur helpen om mensen te helpen

Conversie verhogen door drempels te verlagen.

Het grootste gedeelte van de bezoekers van de Puur Figuur website converteerde niet direct. Ze meldden zich niet aan voor een van de programma's of downloadden niet direct een van de weggevers op de website. 


Door slimme intentie-gerichte retargeting hebben we de conversie op de website flink kunnen verhogen. Bezoekers komen met een bepaalde intentie op je website, in het geval van Puur Figuur is dat vaak afvallen. Alleen ook afvallen kan op verschillende manieren en voor verschillende redenen. 


Voor al deze manieren en redenen hebben we retargeting campagnes ingericht die websitebezoekers opnieuw benaderen met een passend aanbod. Hierdoor kunnen we opt-ins genereren voor minder dan 30 eurocent. 

Verkoop wat ze willen

Geef ze wat ze nodig hebben.

Mensen zijn altijd op zoek naar shortcuts, zeker in het afvallen. Zo snel mogelijk resultaat tegen zo min mogelijk moeite. De werkelijkheid is anders, door twee redenen: Je moet je eetpatronen blijvend aanpassen en daarnaast je hormoonhuishouding op orde brengen. In de campagnes voor Simpel Slank en andere programma's maken we het voor de doelgroep zo simpel mogelijk. We schermen niet met tientallen kilo's afvallen, neppe voor en na foto's maar met een oprecht verhaal. Een verhaal over afvallen zonder honger te ervaren en zonder jojo-effect.


Tijdens de lanceringen verkopen we duizenden laagdrempelige programma's en veranderen we de levens van vele deelnemers.

Tricky Business

Iedereen die in de gezondheidsbranche werkzaam is en zeker de afvalbranche, heeft te maken gehad met afgekeurde advertenties. Alles wat je hebt geleerd in de marketingtrainingen werkt in deze branche niet. Voornamelijk niet doordat Facebook zeer scherpe guidelines heeft voor deze markt. Je mag niet je doelgroep direct aanspreken, je mag het niet hebben over de pijnen van je doelgroep en ook geen vage beloftes doen. 


Wij weten waar de grenzen liggen, wat wel mag en wat niet. Hierdoor worden er minder campagnes afgekeurd en kunnen we continu resultaten neerzetten. 

Resultaten Switch X Puur Figuur

De samenwerking tussen Switch & Vertellis is om meerdere redenen succesvol:


  • Duizenden opt-ins per maand voor minder dan €0,30 met een simpel lijstje
  • Directe ROAS van 2.0 (voor online producten)
  • Lanceringen met duizenden verkopen van online programma's.
  • Nooit meer stress over geblokkeerde AD-Accounts of afgekeurde campagnes
  • Pro-actieve monitoring van de campagnes levert dagelijks resultaat
  • Een echte partnership waarin we meedenken in alle lagen van marketing

Chris en Dennis van Switch leveren snel resultaat zonder je te verwarren met allemaal technische termen. 

Fijne samenwerking tot nu toe en een dikke aanrader als je serieus bent over Social Advertising.

Bernard Favier - Oprichter Puur Figuur

Vraag jouw gratis strategie sessie aan:

Zit jij ook in een uitdagende branche? 

Of heb je wel websitebezoekers maar converteren ze niet? Vraag dan vandaag nog een gratis sessie aan, we denken graag met je mee.