E-Commerce Case: Vertellis

Van kleinschalige crowdfunding naar internationaal miljoenenbedrijf.  

Bekijk onze strategie

Over de Vertellis Case. 

Vertellis heeft als missie om mensen met elkaar te verbinden. 


Vertellis is in 2016 opgericht door drie Nederlandse vrienden: Bart, Lars & Liz. Later sloot Willem - ook Nederlands en wonend in de VS - zich bij de groep aan om Vertellis naar de Verenigde Staten te brengen. Tegenwoordig heeft Vertellis teamleden verspreid over de hele wereld! Wat ooit begon met een Crowdfunding voor een kaartspel die met de feestdagen gespeeld kan worden, naar 3 kaartspellen en diverse mindfulness producten. 


Van een paar honderd spellen alleen uitgebracht in Nederland, opereren we nu in 11 landen en worden de spellen in meerdere talen gespeeld. 


Binnen Vertellis was Lars als oprichter nog steeds bezig met het adverteren en ontbrak het hem aan de slagkracht en kennis om dit in goede banen te kunnen blijven leiden. 


Hierdoor lag de focus vaak op Q4 en bleef de omzet gedurende de rest van het jaar achter. 
Daarom is de samenwerking gezocht met Switch. 

Vertellis aan het woord

Hoe we Vertellis helpen de wereld te veroveren

Van Pieken naar Evergreen.

Als je business grotendeels afhankelijk is van pieken is je jaar onrustig en moet het op die piekmomenten ook echt gebeuren. 


Wij zijn met Vertellis aan de slag gegaan om meer Evergreen Campagnes te gaan creëren. Omzet door het hele jaar heen brengt rust en stabiliteit in de business.


Met deze Evergreen campagnes hebben we ervoor gezorgd dat we in de eerste maanden van 2020 de omzet hebben kunnen vertienvoudigen ten opzichte van dezelfde periode in 2019. 

Meer Pieken op een Evergreen basis.

Nadat er rust is ontstaan door de Evergreen campagnes hebben we de strategie nog eens goed onder de loep genomen. Naast de piek van Q4 zijn we nog veel meer piekmomenten gaan creëren. 


We hebben een planning gemaakt van alle mogelijke momenten in het jaar waarvoor we specifieke campagnes kunnen uitrollen. Nu hebben we niet 1 piekmoment in het jaar maar kunnen we veel vaker pieken.
denk aan: Vaderdag, Moederdag, Back-To-School, Goede voornemens etc. 

Facts tell Stories sell. 

In de campagnes zelf brengen we verhalen. Oprechte verhalen van de oprichters zelf, maar bijvoorbeeld ook van gebruikers van Vertellis producten. 


Door verhalen te vertellen kunnen we emotie losmaken en herkenning opwekken. Hierdoor zijn de campagnes vele malen effectiever geworden. 

Resultaten Switch X  Vertellis

De samenwerking tussen Switch & Vertellis is om meerdere redenen succesvol:


  • Oprichters hebben meer tijd om te focussen op strategie
  • De business is stabieler geworden door het Evergreen fundament
  • Minder afhankelijk van het succes in Q4
  • Meerdere pieken over het gehele jaar. 
  • Betere campagne resultaten door storytelling 
  • Pro-actieve monitoring van de campagnes levert resultaat 
  • Een echte partnership waarin we meedenken in alle lagen van marketing
  • Inmiddels actief in 11 landen en klaar om de wereld verder te veroveren. 

Dankzij de samenwerking met Switch kunnen wij ons focussen op de dingen waar wij goed in zijn. Samen brengen wij meer stabiliteit in onze marketing activiteiten waardoor wij minder afhankelijk zijn van seizoenen. Dankzij Switch maken wij nu door het hele jaar wereldwijd impact met onze producten. 


Lars Blokdijk - Oprichter Vertellis

Vraag jouw gratis strategie sessie aan:

Heb jij ook een e-commerce business en ben je op zoek naar een partner om je naar het volgende niveau te helpen? Dan komen wij graag met jou in contact!


Vraag vandaag nog je gratis sessie aan via onderstaande knop.