Adverteren via Instagram stories

Promoten via Instagram

Veel bedrijven hebben tegenwoordig een Instagram account, logisch ook want het is eenvoudig om via deze weg volgers (potentiele klanten) te verwerven en deze te binden aan jouw merk of bedrijf. Er zijn verschillende manieren om producten en/ of diensten te promoten via Instagram of Instagram voor marketing doeleinden te gebruiken. Een goede optie is het dagelijks gebruiken van Instagram stories.

 

Instagram marketing via stories

Instagram stories, of ook wel verhalen, zijn foto’s en/ of filmpjes die helemaal bovenaan de pagina van de gebruikers komen te staan, dit is ook meteen een groot voordeel. Het is letterlijk het eerste wat ze zien! Indien er op geklikt wordt, komen deze stories beeldvullend op het scherm, iets wat voor reclame of promotie natuurlijk redelijk uniek is. Een filmpje kan maximaal 15 seconde duren en een foto 3 seconden, het is dus zaak deze tijd zo goed mogelijk te benutten en je volgers te boeien en goede informatie te geven.

 

Tips voor een pakkend verhaal

De aandacht trekken van je volgers, dat is wat je graag wil bereiken met een verhaal. Het is dan ook de uitdaging om creatief te zijn, het hoeft ook allemaal niet zo gelikt als een tijdlijnpost. Het verhaal verdwijnt toch weer na 24 uur dus af en toe bijvoorbeeld een grapje kan toevoegen aan de menselijkheid van het bedrijf. Er zijn verschillende apps waarmee je een verhaal interessanter kan maken voor je volgers, bijvoorbeeld Canva, Hype, type, 8mm of Unfold. Natuurlijk kan je binnen de opties van Instagram zelf ook flink creatief aan de slag om je verhaal er echt uit te laten springen. Probeer ook meerdere scenes in een filmpje te verwerken, dit draagt tevens bij aan het boeien van je doelgroep. Een andere toevoeging is het goed gebruiken van geluid, 60% procent van de volgers bekijken de stories namelijk met het volume aan. Wees creatief met geluidseffecten voor een nog beter resultaat.

 

Statistieken Instagram gebruiken en lezen

Instagram biedt de mogelijkheid om te werken met statistieken. Dit geeft je informatie over je volgers en de mensen die contact hebben met je bedrijf. Wat kan je hier dan allemaal in aflezen? Verschillende zaken, bijvoorbeeld geslacht, leeftijdscategorie en locatie. Bij het gebruik van stories ter promotie is het zeker ook interessant, omdat je in de statistieken van Instagram kan aflezen welke berichten en verhalen je doelgroep daadwerkelijk ziet. Het doel is vaak interactie creëren, dit is mede positief voor een sterke naamsopbouw van je product. Door middel van welk verhaal je het meeste interactie hebt gecreëerd is dan ook goed terug te vinden in de statistieken. Waardevolle informatie dus voor wie een succes
Reactie plaatsen