Hoe vaker je een advertentie voorbij ziet komen, hoe meer je het product of de verdienste wilt hebben. Onze ogen zijn daarbij onze belangrijkste zintuigen. Dat is precies waarom adverteren op instagram een groot en groeiend succes is. Instagram is visueel ingesteld. Alles draait om foto’s en korte video’s.
Wanneer jij dus een goede foto plaatst, een echte eye-catcher, dan zullen instagrammers al snel stoppen met scrollen om jouw advertentie beter te bekijken. Bovendien: wie heeft er tegenwoordig nou geen smartphone meer? Vrijwel iedereen heeft deze gadget op zak. Op elk moment van de dag wordt jouw advertentie dus bekeken door degene die op instagram zitten. En dit zijn er nog al veel.
Deze app heeft zelfs meer dagelijkse gebruikers dan twitter en ze zijn nog steeds groeiende. Op dit moment zijn het voornamelijk de scholieren en studenten die instagram veel gebruiken, maar ook andere, oudere doelgroepen begeven zich steeds meer op dit social media kanaal.
Waarom adverteren op instagram jouw bedrijf gaat helpen is duidelijk, maar hoe maak je het adverteren nu tot een succes? Wanneer je goed met instagram en instagram ads leert omgaan, zal je aantal volgers snel groeien. Dit doe je voornamelijk door goed gebruik van hashtags.
Door de juiste hashtags te gebruiken. De zoekwoorden die potentielen klanten in zouden kunnen voeren en die jouw advertentie beschrijven zullen gebruikers naar jouw profiel leiden. Natuurlijk kan je in een post meerdere hashtags gebruiken om je bereik te vergroten. Je can call-to-action buttons toe voegen aan je advertentie die gebruikers direct naar je site leiden. Je kan zelfs kortingscodes aanbieden als een extraatje voor je volgers.
Niet alleen kan je een welgekozen foto kiezen. Je kan ook gebruik maken van carrousel advertenties, waarbij de instagrammer meerdere foto’s te zien krijgt wanneer hij/zij swipet. Ook korte video’s zijn mogelijk en bieden een leuke extra. Tegenwoordig kan je ook stories plaatsen.
Hierbij kan je foto’s of een filmpje plaatsen die 24 uur zichtbaar is. Je volgers krijgen hier een melding van. Je zou bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen kunnen geven. Zo maak je het contact met je potentiele klant persoonlijker.