Zet je social media marketing in voor je bedrijf dan is het goed om juist die kanalen te gebruiken waarop ook je doelgroep aanwezig is. Zo maken ze op een laagdrempelige manier kennis met je bedrijf en organisatie.
Steeds populairder worden apps als Instagram, Snapchat en Facebook voor zakelijk gebruik. Ben je hier zelf nog niet echt in thuis dan wil je natuurlijk weten: wat is Instagram precies? Geen nood, wij brengen je graag up to date! Instagram is begonnen als een app waarmee je leuke filtertjes over je smartphone foto’s kon zetten.
In het begin kon je alleen vierkante uitgesneden foto’s plaatsen, maar tegenwoordig kun je ze in ieder gewenst formaat posten. Daarnaast is het sinds enige tijd mogelijk om in één post een hele reeks foto’s te plaatsen en ook kun je korte video’s op Instagram zetten. Net als bij veel andere apps kun je ook bij Instagram mensen taggen. Instagram is met name populair bij de jongere doelgroepen, maar wint ook bij oudere gebruikers steeds meer terrein.
Instagram inzetten voor de promotie van je bedrijf
Doordat Instagram nog altijd aan het groeien is, is het een ideale plek om je bedrijf of organisatie te promoten. Maak dus snel een account met een duidelijke gebruikersnaam aan en begin!
Wanneer je afbeeldingen of een video op je Instagram account plaatst kun je de post voorzien van hashtags. Maak bijvoorbeeld een hashtag van je eigen bedrijfsnaam of voeg de slogan van je promotie of kortingsactie toe. Je volgers kunnen deze hashtag overnemen in hun eigen posts en zo kan heel vloeiend een goede binding tussen je bedrijf en je klanten ontstaan. Ook blijft je boodschap op deze manier extra goed hangen.
Hou je een winactie dan kun je je klanten of relaties heel gemakkelijk op de hoogte stellen van de winnaar door deze in een speciale post te taggen. Voor een goede inzet is het belangrijk dat je veel volgers hebt. Schakel daarom al je connecties in en roep ze met onder andere ludieke acties op om je op Instagram te gaan volgen.
Ben je uiteindelijk klaar om te gaan posten? Maak de begeleidende tekst bij je foto’s of filmpjes dan niet te lang. Zeker op een social medium als Instagram willen gebruikers snel en overzichtelijk geïnformeerd worden. Wil je naast gewone posts plaatsen ook adverteren op Instagram? Dan dien je een koppeling te maken met je Facebook account.