Adverteren op Linkedin: Hoe werkt het?

Adverteren op LinkedIn, hoe werkt dat?

Social media worden meer en meer gebruikt om op te adverteren. De gebruikers vinden het niet altijd even prettig, de ondernemers ervaren het echter als een zeer doeltreffende manier van online adverteren. LinkedIn is het grootste sociale netwerk, en duidelijk anders dan collega’s als Facebook, Twitter en Instagram. En dus biedt adverteren op LinkedIn ook ‘andere’ mogelijkheden. Ondernemers die zich willen richten op LinkedIn doen er verstandig aan om een online marketingbureau in te schakelen.

 

Adverteren op LinkedIn

LinkedIn is anders vanwege het feit dat er andere informatie gedeeld wordt. De informatie is gericht op werk en mensen en bedrijven gebruiken LinkedIn om nieuwe medewerkers te vinden, een nieuwe baan te zoeken en om nieuwe opdrachten en opdrachtgevers te werven. LinkedIn Advertising is niet per se duurder dan bijvoorbeeld kiezen voor Facebook, al zijn de kosten per klik op LinkedIn wel duurder. LinkedIn Advertising biedt kansen omdat er heel veel specifieke targetting mogelijkheden zijn. Zo kun je je heel gericht richten op bedrijfsnaam, bedrijfstak of de grootte van bedrijven. Ook een optie om je op te richten zijn de LinkedIngroepen.

 

Vanaf 300 bedrijven

Website retargetting, account targetting en contact marketing worden al vaak toegepast op LinkedIn. Bij website retargetting promoot je je website onder mensen die de site al eens eerder bezochten of gedeeltes van je website hebben gezien. Middels account targetting kun je zelf kiezen welke bedrijven je wilt bereiken door een lijst te uploaden. Dit kan effectief zijn vanaf 300 bedrijven. Contact marketing is het uploaden van e-mailadressen uit een andere database om die in te zetten voor targetting.

 

Doorsturen naar je website

Je kunt op verschillende manieren online adverteren op LinkedIn. Zo kun je kiezen voor een tekstadvertentie of voor sponsored content. In alle gevallen zijn het doorsturen naar je website, het verzamelen van leads en het vergroten van het aantal weergaves van video’s de doelen. Meestal wordt ingezet op doorsturen (een klik) naar je website. Leads verzamelen kan door automatisch ingevulde formulieren te gebruiken die gebruikers met slechts een klik in kunnen dienen. De andere gegevens worden al door LinkedIn zelf ingevuld zoals naam, telefoonnummer, functie, bedrijf en bedrijfstak. Het aantal weergaven van video’s vergroten is een relatief nieuwe manier die nog verder ontwikkeld zal worden.

 

LinkedIn biedt veel kansen. Die kansen vergroot je door het inschakelen van een online marketingbureau, die je helpt om de voor jou beste campagnes op te zetten.
Reactie plaatsen