Wat is LinkedIn Campaign manager?

Wat is LinkedIn Campaign manager?

Advertentiecampagnes op LinkedIn beginnen bij de Campaign Manager


Hét platform voor business professionals is zoals bekend LinkedIn. Simpel gesteld is het een platform waarbinnen je niets anders doet dan het uitwisselen van je zakelijke visitekaartje. Middels je visitekaartje – je C.V. – vergroot je je netwerk en kun je zomaar tegen een nieuwe baan aanlopen of gevraagd worden voor een bepaalde positie. Maar wat is LinkedIn Campaign manager dan?

Op LinkedIn profileer je jezelf op de profielpagina. Daar moet in een oogopslag te zien zijn over welke specifieke kwaliteiten jij of je bedrijf beschikt. Meer en meer wordt het platform ook gebruikt om te adverteren. Adverteren op LinkedIn is niet zo gek, want met in totaal 467 miljoen gebruikers en 106 miljoen gebruikers per maand is het een platform dat écht telt. Volgens LinkedIn zelf, komen zelfs acht van de tien B2B leads via het platform tot stand. Erg interessant dus.

B2B
Is je handel vooral gericht op B2B dan kun je middels campagnes op LinkedIn je bereik verder vergroten en meer leads genereren. Behalve een profiel waarmee je je persoonlijk kunt profileren, bestaat de mogelijkheid een bedrijfsprofiel aan te maken. In het profiel schets je een beeld van je bedrijf: het aantal werknemers, de kerntaken en het bedrijfsprofiel bijvoorbeeld. Indien relevant is het zelfs mogelijk je uiteraard met logo uitgeruste bedrijfspagina’s in verschillende talen te presenteren.

Adverteren op LinkedIn is dus een prima optie, al liggen de kosten wel hoger dan bij andere sociale media. Besluit je te adverteren, dan ga je werken met de LinkedIn Campaign Manager en kies je voor of CPC (per klik) of CPM (een bedrag per duizend weergaves). Via de LinkedIn Campaign Manager ontwerp je je eigen advertentie en geef je aan of je kiest voor CPC of CPM. Het gebruik van de Campaign Manager spreekt voor zich en wijst zich vanzelf. Wel is het dus nodig over een eigen account te beschikken en bovendien dien je per pagina een apart account maken. Goed om te weten, zeker als je meer dan een bedrijfspagina gaat beheren. Let ook op de verschillende valuta die aangegeven worden en plaats vervolgens met de LinkedIn Campaign Manager je advertentie op LinkedIn. Met andere woorden: via de LinkedIn Campaign Manager creëer je en plaats je de advertentie zoals jij wilt en onder de voorwaarden die jij stelt. Elke advertentiecampagne op LinkedIn begint met de Campaign Manager.

Reactie plaatsen