Voordelen LinkedIn adverteren

Online adverteren blijft natuurlijk een kunst, helemaal wanneer je niet precies weet hoe en waar je het het beste kan doen. LinkedIn is een absolute aanrader omdat Linkedin vaak een andere doelgroep heeft dan andere social media. In deze tekst gaan we kort kijken wat LinkedIn is en wat de voordelen zijn van adverteren op LinkedIn.

Linkedin

De opzet van Linkedin is vrij simpel. Het is een social media site die zich vooral richt op zakelijk gebruik. Waarbij iedereen andere vormen van social media gebruikt, wordt LinkedIn vooral gebruikt door professionals om in contact te komen met andere professionals. Zo worden er bijvoorbeeld vacatures gedeeld, om deze bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen, maar ook discussies gehouden in groepen die bevolkt worden door professionals uit een bepaald gebied. Dat is dus ook van de voordelen die het kan hebben om te adverteren op LinkedIn.

Adverteren aan professionals

Een van de grote voordelen is de doelgroep op LinkedIn. Wanneer je wil adverteren voor een bepaalde groep professionals, zit je direct goed op deze site. Waar je bij andere social media sites wellicht teveel mensen kan selecteren, is de doelgroep op LinkedIn een stuk kleiner.

Targeting opties

Een ander voordeel van het adverteren op LinkedIn is het kunnen selecteren van verschillende opties. Wanneer je wil dat de advertentie zichtbaar wordt voor een bepaalde doelgroep, kun je targeting opties kiezen. Met deze opties kan je bij vier verschillende categorieën opties zoeken. Zo kun je bijvoorbeeld bij bedrijven zoeken op specifieke bedrijven en verschillende groottes van bedrijven. De volgende categorie is functie. Bij het adverteren kun je mensen van een bepaalde functie tegelijkertijd aanspreken met de advertentie die jij onder de aandacht wil brengen. Als derde optie kun je een bepaalde skill als target kiezen. Op die manier kun je dus de advertentie onder de aandacht brengen bij mensen die een bepaalde skill invullen op het profiel van hun. Als laatste kun je kiezen uit de target voor speciale groepen. Mensen schrijven zich op LinkedIn vaak in voor speciale groepen. Dit doen zij omdat zij een bepaalde affiniteit hebben met die groepen. Wanneer je een advertentie plaatst die past bij die groep, weet je direct dat het bij de juiste personen terecht komt.

Verschillende stappen
Nog een voordeel is het op LinkedIn adverteren in stappen. Je kan relatief makkelijke stappen ondernemen om de advertentie te plaatsen. Doordat het op LinkedIn adverteren in stappen uitgelegd wordt, weet je makkelijk wat je moet doen om de advertentie op de site te krijgen. Zo moet je een naam kiezen voor de campagne, kies je vervolgens de update die je moet promoten. Vervolgens kies je dus het target waar je het aan moet richten en als laatste kies je het budget uit dat je wil gebruiken voor de site.


Tot slot 

Mochten dit dus voordelen zijn voor de advertentie die je wil plaatsen, dan is LinkedIn de ideale plek om jouw campagne te adverteren.

Reactie plaatsen