Waarom LinkedIn Marketing

Waarom LinkedIn Marketing?

Is LinkedIn marketing ook voor jouw bedrijf een goed idee?


Social media in al zijn vormen is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Iedereen heeft wel een virtueel profiel en het aantal uren dat we dagelijks doorbrengen in onze virtuele sociale omgeving loopt steeds verder op.

Het is dan ook voor bedrijven van groot belang om mee te gaan in deze trend om zo hun bedrijf verder op de kaart te zetten. Betrap jij er jezelf niet op dat je, als je op het punt staat een product of dienst aan te kopen, eens de bedrijfspagina gaat checken? Ook jouw klanten doen dat.
 

Waarom LinkedIn kiezen?


LinkedIn is ongetwijfeld een aanrader voor zakelijke profielen. Hier tref je zowel mensen van andere bedrijven als mensen die op zoek zijn naar net dat ene product of die ene dienst. Bijdragen zijn professioneel opgemaakt en hebben een commerciële en informatieve insteek.

Je kan jouw bedrijfspagina zien als een digitaal visitekaartje voor het grote publiek, ook buiten de landsgrenzen.

Zoals reeds eerder aangehaald, gaan mensen vaak eerst online op zoek naar informatie over een bedrijf. Een duidelijke bedrijfspagina met aantrekkelijke foto's, wervende teksten en een kennismaking met jouw bedrijf zorgt ervoor dat je kan laten zien wat je doet en waar je voor staat.

Inzetten op LinkedIn marketing stelt jou in staat om je naamsbekendheid doelgericht te vergroten. Zo bereik je niet alleen een grotere groep mensen, je bereikt ook de juiste mensen en laat dat nou net zijn wat jijzelf en jouw bedrijf nodig hebben. Bovendien zal je door het aantrekken van actieve volgers er ook voor zorgen dat ook hun netwerk je leert kennen.

Op LinkedIn adverteren


Op LinkedIn adverteren vergt meer kennis en ervaring dan enkel het af en toe delen van een foto of tekst. LinkedIn marketing is werk voor experts waar een hele strategie achter schuilgaat. Het komt erop aan om op het juiste momenten de juiste stappen te zetten om het bereik te vergoten en dus ook de meerwaarde van de inhoud. Samenwerken met een social media expert biedt hierin grote voordelen.

Social media is meer dan zomaar het posten van berichten, nee het is een heus actieplan dat opgestart wordt en dat toch wel wat werk vraagt. In eerste instantie moet duidelijk worden wie de mensen en bedrijven zijn die jij wilt bereiken.

Vervolgens moet geanalyseerd worden welke bijdragen op welke momenten de grootste impact hebben op het vergroten van de naamsbekendheid. Het vergroten van die naamsbekendheid doe je niet alleen door eigen bijdragen te leveren, maar ook door de bijdragen van anderen te volgen en er gepast op te reageren. Zo gebruik je ook andere content om jezelf in de kijker te plaatsen en het vergroot je betrokkenheid. Als laatste moet je ook nauwgezet de reacties op de bijdragen van jouw bedrijf volgen en erop reageren.

Je ziet dat aan het opzetten van de strategie niet alleen een grote voorbereiding aan vooraf gaat, maar dat het ook een continu proces is. Een proces waar jij als ondernemer niet dagelijks kunt mee bezig zijn omwille van jouw eigen werkzaamheden. Een social media expert neemt deze taken van jou over en zorgt ervoor dat jouw bedrijfspagina je tal van voordelen en kansen oplevert, dag na dag.