Wat zijn de kosten van adverteren op LinkedIn?

Adverteren op LinkedIn wordt steeds populairder en dat heeft verschillende redenen. Je kan op LinkedIn op een snelle manier veel mensen bereiken in een bepaalde doelgroep die jij zelf kan selecteren. Ook is het populair omdat er vooral professionals worden aangesproken, maar wat zijn de kosten van adverteren op LinkedIn?

 

Advertenties op LinkedIn

 

Waarom zou iemand willen adverteren op LinkedIn? Dat komt omdat je op de site veel mensen kan aanspreken in jouw doelgroep. Door het invullen van verschillende targets, komt de advertentie precies terecht bij de personen waar jij wil dat de advertentie terecht komt. Op die manier spreek je precies aan wie jij wil aanspreken met de advertentie. Daarnaast is LinkedIn voor professionals. Waarbij andere social media sites voor iedereen zijn, wordt LinkedIn vaak gebruikt voor professionele doeleinden. Hiermee kun je dus nog makkelijker de beoogde doelgroep bereiken met jouw advertentie.

 

Kosten adverteren op LinkedIn

 

Aan het adverteren op LinkedIn zitten natuurlijk wel kosten verbonden. Deze kosten zijn ingedeeld in de verschillende vormen waarmee je op LinkedIn kan adverteren.

 

Advertenties

 

Wanneer je een advertentie plaatst op LinkedIn, kun je kiezen uit CPM (Cost per mile) of CPC (cost per click). Hierbij betaal je dus kosten per mile of per keer dat iemand op de advertentie klikt. Vaak is het goedkoper om te kiezen voor betealen per klik, omdat je mensen dan naar je website krijgt en vaak is dat een eerste doel van adverteren. Het starttarief ligt vaak op 2 euro en de prijzen verschillen dus wanneer je uit een van beide opties kiest. Je kunt er ook voor kiezen om een dagbudget in te stellen. Wanneer er dan een hoop clicks zijn geweest, wat dus een hoop geld kan kosten, gaat hij tot een maximaal bedrag en verschijnt de advertentie niet meer voor nieuwe personen. Op die manier kun je het dus strak in de gaten houden en worden de kosten niet ontzettend hoog.

 

Mails via LinkedIn

 

Een andere mogelijkheid bij LinkedIn is het versturen van mails naar gebruikers. Je verstuurt een grote mail naar meerdere gebruikers in de lijst. Als je een basic profiel gebruikt op LinkedIn dan is dit gratis voor de connecties die je hebt. Wanneer je het naar onbekende profielen op LinkedIn wil sturen is hier een tegoed voor nodig. Je hebt daar een premium account voor nodig. Deze zijn in verschillende categorieen te krijgen:
  • Premium Career
  • Premium Business
  • Premium Verkoop
  • Premium Werving
 

Per account kun je dus bijvoorbeeld andere acties uitvoeren of heb je meer tegoed te besteden om mails te verzenden.

 

 

Linkedin adverteren uitbesteden

 

Je kunt er ook voor kiezen om LinkedIn Adverteren uit te besteden. Je laat dan een bedrijf, die hierin gespecialiseerd is, de advertenties aanbieden aan LinkedIn. Omdat zij hierin gespecialiseerd zijn weten zij hoe ze advertenties onder de aandacht te kunnen brengen. De kosten van een bedrijf inhuren zijn natuurlijk per bedrijf verschillend.
Reactie plaatsen