Nu steeds meer mensen LinkedIn gebruiken wordt het alsmaar interessanter om ook jouw boodschap uit te dragen op deze sociale netwerksite voor zakelijk gebruik. Niet langer is LinkedIn een site waar je enkel je cv op plempt en simpelweg wat connecties aangaat met (oud-) collega’s en studiegenoten.
De social media site is steeds volwassener aan het worden en is dan ook de ideale plek om te werven voor je eigen bedrijf. Belangrijk is dan wel dat je precies weet wat je boodschap is en voor wie hij bedoeld is. vervolgens kun je aan de slag gaan met het opstellen van je eigen LinkedIn Ads. Maar misschien weet je nog niet helemaal: wat zijn Linkedinads nu eigenlijk? En hoe zet je ze het beste in voor jouw doelstellingen? Allereerst is het goed om wat dieper in te gaan op LinkedIn Ads.
Dit zijn advertenties die je speciaal op deze netwerksite kunt plaatsen, voornamelijk met het doel om interessante professionals voor je bedrijf te interesseren.
Wil je dus een uitdagende nieuwe vacature plaatsen dan kun je natuurlijk altijd kiezen voor de good old personeelsadvertentie in het plaatselijke krantje. Door te kiezen voor LinkedIn Ads bereik je je potentiële kandidaten echter veel eerder en kun je meer gericht aan het werk.
Hoe kan ik LinkedIn ads optimaal inzetten voor mijn bedrijf?
LinkedIn richt zich op het samenbrengen en matchen van bedrijven en professionals. Nu kun je dat vrij passief doen door af en toe wat connecties toe te voegen met wie je hebt samengewerkt.
Doortastender is het om te zorgen voor een direct beter bereik van je potentiële nieuwe werknemers of zakenpartners. Dit wordt via LinkedInads wel heel gemakkelijk en tegenwoordig kan het ook gewoon in het Nederlands. Je kunt in je advertentiecampagnes heel gemakkelijk selecteren wie je doelgroep is. Geef daarvoor eenvoudig aan waar je focus ligt, onder meer op het gebied van branches, functies, leeftijd, locatie, opleiding en vaardigheden.
Door zo specifiek mogelijk te zijn in dit proces vergroot je de kansen om de juiste mensen te bereiken enorm. Verder kun je kiezen voor drie soorten advertenties: een tekstadvertentie of een gesponsord bericht op de website of een gesponsorde InMail, die direct in de inbox van jouw doelgroep afgeleverd wordt.
Tevens kun je voor je advertentiecampagne op LinkedIn een budget vaststellen en natuurlijk kun je via de Campaign Manager ook precies bijhouden hoe goed je advertentie scoort!