Hoe maak ik een goede advertentie?

Je hebt een nieuw product op de markt en je wil dit gaan verkopen. Om de verkoop van het nieuwe product succesvol te maken is het logisch dat je als bedrijf dit product eerst gaat promoten. Dit kan op vele manieren; via sociale media, televisie, radio,... Sociale media is een relatief nieuw promotiekanaal dat nog steeds aan het groeien is, daarom dat we er in dit artikel verder op ingaan.

 

Facebook

Het meest bezochte en populairste platform van alle sociale media is nog steeds Facebook. Buiten dat is Facebook ook een marketingmachine. Op Facebook adverteren is helemaal niet moeilijk. Je hoeft er helemaal geen genie voor te zijn. Een Facebook promotie kan in een mum van tijd gelanceerd worden. Je kiest het bericht dat je wil promoten, selecteert een locatie en tijdstip waar het bericht gepromoot moet worden en dan is jouw Facebook promotie al klaar, als je voor een simpele promotie kiest.

Om een bericht te promoten op Facebook moet je natuurlijk wel betalen. Maar deze kosten kunnen ook als het goed wordt toegepast voor meer omzet zorgen. Door op Facebook te adverteren kan een bedrijf enorm succesvol worden. Maar hoe doe je dat? Hoe kun je een goede advertentie maken? Een hele simpele tip is: zorg dat de tekst van een advertentie in begrijpelijke taal is geschreven, dat er niet teveel tekst in staat en dat deze vooral erg visueel is. Het moet spreken tot de verbeelding van de consument.

Daarnaast is het ook erg belangrijk dat je de advertentie aan de relevante mensen toont. Als je bijvoorbeeld voetbalschoenen verkoopt, is het interessant om je te focussen op mensen die bij hun interesses verschillende pagina's over voetbal hebben geliked, en niet op tennisfans. Als je je aan deze simpele regels houdt, zorg je ervoor dat je bericht promoten via Facebook zeker een succes.

 

Influencers

Een nog recentere manier om (onrechtstreeks) reclame te maken voor jouw product, is door influencers in te schakelen. Inschakelen is misschien niet het juiste woord, je moet ze eerder overtuigen. Influencers zijn mensen die heel veel volgers hebben op bijvoorbeeld Youtube of Instagram. Ze zijn vaak gespecialiseerd in een bepaald iets, bijvoorbeeld make-up, en posten daar regelmatig berichten of video's over. Stel dat je als make-up bedrijf zo'n influencer kan overtuigen om een goede beoordeling te geven over jouw product; dan is dit heel goede reclame. Want niet alleen heeft deze influencer een groot aantal volgers die zijn posts bekijken, ze worden ook erg serieus genomen omdat deze influencers de producten uittesten. Aangezien zij specialist zijn in dat soort producten, is hun mening erg waardevol.

 

Conclusie

Marketing is niet meer hetzelfde als 20 of zelfs 10 jaar geleden. Dankzij de groeiende aanwezigheid van sociale media in ons dagelijkse leven, is het als bedrijf een must om ook via deze kanalen te promoten.

 
Reactie plaatsen