Wat is Facebook Advertising?

Wat is Facebook Advertising?

Wereldwijd maken er miljoenen mensen gebruik van Facebook. Ook in Nederland en België is Facebook nog steeds één van de meest populaire social media platformen. Opvallend is ook dat de meeste gebruikers van Facebook vrijwel dagelijks op het medium te vinden zijn. Dat is goed om te weten wanneer je ondernemer bent.

Als je namelijk effectief reclame wil maken en de doelgroep die je voor ogen hebt wil bereiken, kun je eigenlijk niet om social media heen. Facebook vormt dan ook één van de belangrijkste kanalen om reclame te maken voor heel veel bedrijven. Daarvoor kun je gebruik maken van Facebook Advertising. Maar wat is Facebook Advertising eigenlijk?

Facebook advertising is eigenlijk niets meer of minder dan adverteren op Facebook als bedrijf. Daarmee bereik je heel veel mensen. Bovendien biedt Facebook heel veel verschillende targeting mogelijkheden. Daardoor kun je zeer gericht adverteren op de doelgroep die voor jouw onderneming relevant is. Dat kan op geografische en demografische gegevens, maar ook op basis van interesses en voorkeuren.

Waarom Facebook Advertising? 
Facebook advertising maakt het mogelijk om advertenties van bedrijven in het nieuwsoverzicht van gebruikers te tonen. Dat is aangepast aan alle apparaten zodat gebruikers dat altijd zien of ze nu via een mobiel, tablet of computer inloggen op Facebook. Omdat Facebook deze berichten erg goed integreert lijkt het net alsof het gewone berichten zijn. Op computers zijn deze advertenties overigens ook in de rechterkolom te zien, vlak naast het nieuwsoverzicht.

Je kunt bij Facebook advertising kiezen uit een advertentie met tekst of afbeelding. Je kunt om verschillende redenen Facebook advertising gebruiken. Sommigen willen simpelweg hun Facebook pagina promoten. Anderen willen mensen doorverwijzen naar een pagina buiten Facebook of zijn bezig met hun merkbekendheid te vergroten. Gedurende de campagne heb je de mogelijkheid om precies te kijken hoe de campagne verloopt en een uitgebreide analyse inzien. Op basis daarvan kun je de volgende campagne wellicht nog beter optimaliseren.
Reactie plaatsen