Alles wat je wilt weten over Google Display Advertenties

Met Google Display Advertenties bereik je mensen terwijl ze hun mail checken, apps gebruiken, een YouTube-video kijken, et cetera.

Hoe werkt het?

Met Display Advertenties kun je een doelgroep vinden voor je advertenties. Aan de hand van verschillende targeting opties wordt het mogelijk om je boodschap op een strategische wijze te presenteren aan een potentiële klantengroep.

Het is mogelijk om nieuwe klanten te vinden door je op klanten te richten waarvan de kans erg aanwezig is dat ze interesse hebben in je producten. Je kunt gegevens, bijvoorbeeld een remarketinglijst, gebruiken om mensen te contacteren die voorheen al eens je website hebben bekeken.

Daarnaast kun je door automatisch te targeten meer conversies creëren. Dit houdt in dat je nieuwe doelgroepen kunt vinden gebaseerd op je huidige doelgroepen en bestemmingspagina. Door het gebruik van automatische targeting kan je erachter te komen welke doelgroep je het meest opbrengt. Bovendien kunnen de display-campagnes van Google Ads je helpen om je conversies in te vergroten.

Wat is het verschil tussen het zoeknetwerk en Display Netwerk van Google?

Het Display Netwerk trekt in de koopcyclus de aandacht van de gebruiker, terwijl het zoeknetwerk mensen aantrekt die op zoek zijn naar een bepaalde service of een bepaald product. Het verschil zit hem dus vooral in het feit dat bij het Display Netwerk advertenties worden gepresenteerd aan mensen voordat ze zelf actief een bepaalde service of een bepaald product zoeken.

Hoe weet ik of mijn advertenties werken?

Bij Google Ads kun je gericht je resultaten inzien. Zo kun je bijvoorbeeld zien op welke pagina's de advertenties de meeste weergaven hebben en welke websites (bronnen) je de meeste klanten opleveren.

Zo kun je gericht bijsturen op basis van de verzamelde data en je campagnes optimaliseren.
Reactie plaatsen