Google Ads uitbesteden of zelf doen?

Met Google Ads kunnen bedrijven, groot en klein, op een zeer effectieve manier adverteren. Het grote voordeel van het gebruik van Google Ads is dat er direct resultaten te zien zijn in de zoekmachine. Ook richt je de advertentie rechtstreeks tot je doelgroep. Het is echter nog niet zo eenvoudig om rendement te halen uit de campagne. Veel organisaties kiezen er dan ook voor om Search Engine Advertising (SEA) uit te besteden aan een expert. Het platform biedt namelijk vele mogelijkheden, waardoor er veel tijd en kennis nodig is om een optimale campagne samen te stellen.

Hou de focus op bedrijfsvoering

Door Search Engine Advertising over te laten aan een deskundige partner heb jij meer ruimte om te focussen op de bedrijfsvoering. Online marketing is zeer breed en alleen al het opzetten van een geoptimaliseerde Google Ads campagne kost veel tijd. Ook dient deze constant gemonitord te worden. Door deze werkzaamheden uit te besteden hoef jij geen tijd te besteden aan de diverse onderdelen, waaronder het zoekwoordenonderzoek, het opzetten van de campagne en het monitoren en bijsturen van de campagne.

Voordat je van start gaat moet je namelijk weten op welke zoekwoorden je in gaat zetten en wat de kosten per klik zijn voor een specifiek zoekwoord. Een expert zorgt ervoor dat je de campagne kostenefficiënt inricht. Ook is het essentieel om de campagne volgens een goede structuur in te richten zodat je het overzicht houdt. Monitoren is ingewikkelder dan het lijkt, want dit gaat hand in hand met het maken van de juiste beslissingen op basis van de data.

Kosten besparen

Veel ondernemers zetten de online advertenties zelf uit om zo kosten te besparen. Dit kan werken, maar of je kosten bespaart door de SEA zelf uit te voeren hangt er vanaf. Zo kan het zijn dat je door een gebrek aan ervaring onnodig kosten maakt wanneer je zelf met de advertentiemogelijkheden aan de slag gaat. Anderzijds kost het natuurlijk geld om een professionele partner in te huren.

Het is jouw doel om zo veel mogelijk converterend verkeer op je website te krijgen. Kostenbesparing zit hem vaak in het focussen op de juiste zoektermen en het uitsluiten van niet-converterend verkeer. Vaak is er pas na een aantal maanden zichtbaar wat het ideale dagbudget is voor jouw online doelstellingen.

Gebruik de kennis van een expert

Door te kiezen voor een deskundige partner als een online marketing bureau weet je zeker dat jouw Google Ads campagne in de juiste handen is. Zo kan het zijn dat je zelf de kennis of de tijd mist om zoveel mogelijk rendement uit iedere geïnvesteerde euro te halen. Een online marketing bureau heeft vaak veel kennis in huis over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Search Engine Advertising.

Ook maakt het bureau de resultaten meetbaar. Je wilt namelijk niet alleen weten hoeveel verkeer er naar je website komt, maar ook wat ze daar doen. Hierdoor wordt het mogelijk om bepaalde onderdelen te optimaliseren en zo het conversiepercentage te verhogen en dus meer te verkopen.

Ten slotte zijn er veel onderdelen binnen een Google Ads account die geoptimaliseerd kunnen worden. De zoekwoorden zijn hierbij maar een klein onderdeel in het grotere plaatje. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het instellen van de optimale automatische biedstrategie of het kiezen voor advertentie-extensies.
Reactie plaatsen