Facebook adverteren kosten

Online marketing kent enorm veel verschillende technieken om meer bezoekers te genereren voor je website of webshop. Eén van deze technieken is middels sociale media zoals Twitter, Instagram, Pinterest, Facebook, etc. In dit blogbericht zullen we inzoomen op de het laatst genoemde social media kanaal: Facebook. Dit kanaal is namelijk met meer dan twee miljard gebruikers over de hele wereld het grootste social media kanaal. Des te meer reden voor jouw bedrijf om actief te zijn op Facebook!

 

Facebook inzetten als marketing tool

Een van de grootste voordelen van Facebook is natuurlijk dat het gratis aan te maken is en het een enorm groot bereik kan hebben. Het is namelijk niet zo dat wanneer je een Facebookpagina aanmaakt je ook meteen een groot bereik hebt. Allereerst zul je likes moeten vergaren en dit is niet zo makkelijk als het lijkt! Manieren om likes te vergaren zijn er enorm veel. Een aantal voorbeelden hiervan zijn; Een win actie houden waarin mensen je moeten liken om kans te maken, al je klanten vragen om je pagina leuk te vinden, vrienden, familie en bekenden uitnodigen om je pagina leuk te vinden, etc. Daarnaast kun je je bereik vergroten door Facebook promotie. Dit houdt in dat je betaald om jouw geplaatste bericht te laten zien in de tijdlijn van consumenten. Hierin heb je enorm veel opties over hoe je het bericht weer wil geven en aan wie precies.

 

Wat zijn de precieze kosten van een Facebook advertentie?

Een bericht promoten op Facebook? De Facebook advertentiekosten lopen erg uiteen doordat je ze zelf kunt bepalen. Dit is dan ook erg handig omdat je zo ten alle tijden je budget aan kunt passen aan de resultaten die het brengt. Merk je dat bijvoorbeeld een advertentie niet goed loopt, kun je het budget verlagen. Daarnaast heb je ook altijd de mogelijkheid om je advertentie aan te passen. Heb je bijvoorbeeld toch een betere foto gevonden van je producten? Deze kun je altijd nog toevoegen aan de promotie. Uiteindelijk zit er ook verschil in de doelgroep waarop je wil adverteren. Bij het gebruik van een erg grote doelgroep zijn de kosten lager dan wanneer je doelgroep zeer specifiek is gemaakt. De exacte kosten van een Facebook advertentie kunnen dan ook niet vastgelegd worden. Wel kun je zelf een budget opstellen waardoor je toch de kosten in handen hebt.

 

Facebook promotie uitbesteden

Een onlinemarketing bureau kan je altijd helpen bij de promotie via Facebook. Een online marketing bureau werkt namelijk met Facebookexperts die precies weten hoe een bericht promoten op Facebook werkt en wat de mogelijkheden zijn. Ze kunnen je dan ook adviseren bij de promoties, maar kunnen het ook geheel uit handen nemen. Dit geeft als voordeel dat je de zekerheid hebt dat de Facebook advertentiekosten op een zo goed mogelijke manier worden gebruikt. Zo kun je veel onnodige kosten maken wanneer je niet de goede doelgroep kiest. Een advertentie naar jonge consumenten heeft natuurlijk geen zin wanneer je wandelstokken verkoopt.

Reactie plaatsen